– dziecko biega, na sygnał (np. klaśnięcie)zatrzymuje się. Na hasło „kwiaty kwitną” staje na jednej nodze, unosi do góry ręce, na hasło „kwiaty więdną” przechodzi do przysiadu, chowa głowę między kolana – kilka powtórzeń,
– dziecko staje na jednej nodze, na kolano drugiej kładzie np. woreczek, utrzymuje równowagę jak najdłużej potrafi, zmiana, nogi – kilka powtórzeń,
– dziecko siedzi na dywanie z wyprostowanymi nogami, woreczek wkłada między stopy, wspierając się na dłoniach unosi nogi do góry – kilka powtórzeń,
– dziecko chodzi z woreczkiem na głowie.
3. Rytmizowanie tekstu „Wszystkie dzieci chcą być kochane, żyć w wolnym kraju, mieć tatę i mamę” – wspólnie z rodzicem, podczas marszu.
4. Wysłuchanie i rozmowa na temat wiersza:
W Afryce, w szkole, na lekcji, śmiała się uczniów gromada,
Gdy im mówił mały Gwinejczyk, że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos, też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii my także, jak dotąd, nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce, w gorące pustynie, banany.
I dzieciom z całego świata chcemy ręce uścisnąć mocno
I wierzymy, że dzielni z nich ludzie, jak z nas samych wyrosną.
5. Zabawa Ruchowa – improwizacja piosenki „Podajmy sobie ręce”
https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A
6. Zabawy na podwórku.
7. Książka str.58, karta pracy cz.2 str. 50 (4l.)
8. Karta pracy, cz. 4, s. 54 – 57 (5l.)