Dzieci na świecie

1. Taki sam, a jednak inny.  Porównywanie (na podstawie obrazków) dzieci różnych narodowości, nacji. Rozmowa z dzieckiem.
2. Zestaw zabaw ruchowych: (woreczek – kwiat)

– dziecko biega, na sygnał (np. klaśnięcie)zatrzymuje się. Na hasło „kwiaty kwitną” staje na jednej nodze, unosi do góry ręce, na hasło „kwiaty więdną” przechodzi do przysiadu, chowa głowę między kolana – kilka powtórzeń,

– dziecko staje na jednej nodze, na kolano drugiej kładzie np. woreczek, utrzymuje równowagę jak najdłużej potrafi, zmiana, nogi – kilka powtórzeń,

– dziecko siedzi na dywanie z wyprostowanymi nogami, woreczek wkłada między stopy, wspierając się na dłoniach unosi nogi do góry – kilka powtórzeń,

– dziecko chodzi z woreczkiem na głowie.

3.  Rytmizowanie tekstu „Wszystkie dzieci chcą być kochane, żyć w wolnym kraju, mieć tatę i mamę” – wspólnie z rodzicem, podczas marszu.

4.  Wysłuchanie i rozmowa na temat wiersza:

     W Afryce, w szkole, na lekcji, śmiała się uczniów gromada,

     Gdy im mówił mały Gwinejczyk, że gdzieś na świecie śnieg pada.

     A jego rówieśnik Eskimos, też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

     Nie uwierzył, że są na świecie gorące pustynie i palmy.

     Afryki ani Grenlandii my także, jak dotąd, nie znamy,

     A jednak wierzymy w lodowce, w gorące pustynie, banany.

     I dzieciom z całego świata chcemy ręce uścisnąć mocno

     I wierzymy, że dzielni z nich ludzie, jak z nas samych wyrosną.

5. Zabawa Ruchowa – improwizacja piosenki „Podajmy sobie ręce”

https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A

6. Zabawy na podwórku.

7. Książka str.58, karta pracy cz.2 str. 50 (4l.)

8. Karta pracy, cz. 4, s. 54 – 57 (5l.)