1.Zabawa orientacyjno-porządkowa „Słoneczko i deszczyk”
Na hasło: Słoneczko dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Hasło: Deszczyk jest sygnałem do przysiadu, stukania palcem o podłogę i rytmicznego powtarzania słów: „kap, kap, kap”
2. Słuchanie wiersza
„Czekam na wiosnę” K. Datkun-Czerniak
Dość mam sanek, nart i śniegu.
Chcę już w piłkę grać! Po zielonej trawie biegać, w berka sobie grać! Dość mam chlapy i roztopów, szarych smutnych dni. Przybądź, wiosno, jak najprędzej, rozchmurz niebo mi. Przynieś kwiaty, promień słonka, zieleń liści, ptaków śpiew. Niech zadźwięczy pieśń skowronka. Przybądź, przybądź, proszę cię! |
3.Rozmowa na temat wiersza:
– Czego dzieci w wiersza mają już dość?
– Co pragną robić? O co proszą wiosnę?
4.Nauka wiersza (według możliwości dziecka).