1. Zapoznanie z fragmentami wiersza A. Nosalskiego pt. “O dwunastu braciach”.
Podczas słuchania wiersza, dzieci podają nazwy kolejnych miesięcy (w razie trudności pomaga mama).
Chodzi po świecie dwunastu braci. Lipiec w upale dźwiga strudzony
Są to miesiące, pewno je znacie. ogromne kosze wiśni czerwonych. (…)
I pewno wiecie, że do nas w gości Sierpień się spieszy, jak tylko może,
przychodzą zawsze w tej kolejności: by sprzątnąć z pola dojrzałe zboże. (…)
pierwszy co roku zjawia się styczeń Oto już wrzesień zbiera ziemniaki
I bardzo mroźny bywa zazwyczaj. (…) i do odlotu szykuje ptaki. (…)
Następny z braci to srogi luty, Idzie polami rudy październik
lodową zbroję cały zakuty. (…) i mgły rozwiesza wśród pustych ściernisk (…)
Marzec ze śniegu ziemię uprząta Listopad, zwykle wietrzny i dżdżysty,
miotłą ze złotych promyków słonka. (…) wymiata stosy opadłych liści. (…)
Kwiecień nie czeka. Bardzo się spieszy, Przybywa grudzień, z braci ostatni,
aby na drzewach listki rozwiesić. (…) by drzewom białe nałożyć czapki. (…)
Wreszcie się zjawia maj wystrojony I tak miesiące wciąż się zmieniają,
I bzu przynosi pełne brzemiona.(…) chodząc po świecie swoim zwyczajem.
Drogą do lasu idzie już czerwiec Lecz nigdy wszystkie spotkać się razem nie
Z wiązanką chabrów i dzbanem czernic. (…) mogą. Chyba że w kalendarzu…
2. Zawody rodziców – jakie zawody wykonują nasi rodzice oraz jakich narzędzi i przyborów potrzebują?
3. Ćwiczenia w książce, s. 88-89 oraz Kart pracy, cz. 4 s. 52-53 (5l.)