1. Ćwiczenia logopedyczne-dzieci za rodzicem –układają wargę dolną na górnej i odwrotnie, złączonymi wargami wykonują ruchy okrężne, dolną wargą zasłaniają górne zęby i odwrotnie, dmuchają przez złączone wargi lekko wysunięte do przodu, naśladują ssanie cukierka, nabierają powietrze pod górną wargę, potem pod dolną, wymawiają na przemian a-o.
2. Zabawy „ptaszki do gniazd” na sygnał dz. naśladują ptaki, na kolejny wracają do gniazd (wyznaczone miejsce).
3. Ćw. Oddechowe -Dzieci naśladują zrywanie i wąchanie kwiatów. „Wycieczka” -rodzic ciągnie za nogi leżące na plecach dziecko.
4. Śpiewanie piosenki (dowolnej) o wiośnie.
5. Wykonanie koszy na śmieci w 5 kolorach z dowolnego materiału (brystol, karton, pudełka po butach, papierowe torby), oznaczenie każdego kosza emblematem (narysować, wyciąć obrazek i nakleić, napisy (5-latki). Kosze posłużą do segregowania śmieci przez dzieci w okresie tygodnia.
6. Nauka rymowanki: o przy-ro-dę dba-my, śmie-ci do ko-sza wrzu-ca-my, wyklaskiwanie, wytupywanie każdej sylaby.
7. Pogadanka na temat znaczenia segregowania śmieci (recykling).
8. Założenie hodowli cebuli
Przykład:
Cebula. Najłatwiejsza ze wszystkich, wystarczy korzonkami w dół umieścić ją w pojemniku z wodą, by dość szybko cieszyć się soczystym szczypiorkiem do porannego twarożku.
9. Obserwacja hodowli szczypiorku i segregowanie śmieci.
10. Zabawa rozwijająca zmysł dotyku. Dziecko siada na dywanie, trzymając ręce za plecami. Mama podaje dziecku do rąk jakiś przedmiot (np. długopis, klucz, klocek, zegarek…). Dziecko dotyka z tyłu przedmiotu, a potem rysuje go na kartce. (5l)
https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci