1. Taniec motyli: taniec z apaszką, muzyka dowolna.

2. Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica:

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli

wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,

zadbać o lasy, powietrze, wodę,

kwiaty, zwierzęta, całą przyrodę.

To źle marnować wodę w kąpieli

Od poniedziałku aż do niedzieli.

Po co bez przerwy nurkować w wannie?

Lepiej z prysznica zrobić fontannę!

Torba foliowa szczerzy zębiska

– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.

Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,

fokom i żółwią chętnie zaszkodzę!

-Ja także!- wrzeszczy ze szkła butelka

– W lesie się smażę niczym iskierka,

A gdy rozgrzeję się jak ognisko,

pożar wywołam i spalę wszystko!

Czy wy nie wiecie okropne śmieci,

że na planecie mieszkają dzieci?

Szust! Posprzątamy bałagan wielki,

osobno papier, plastik, butelki.

Pstryk! Pamiętamy, bu gasić światło,

wiemy, że pożar wywołać łatwo.

A gdy widzimy sarenkę w lesie,

To nie wrzeszczymy, aż echo niesie.

Ten kto przyrodę niszczy i truje,

niech się kolcami jeża pokłuje!

3. Rozmowa na temat treści wiersza.

4. Wykonanie kolorowych tulipanów z wykorzystaniem opakowań po serkach smakowych, jogurtach. Owijanie patyczków zieloną bibułą i doklejanie wyciętych listków- łodyga. Wkładanie opakowania wyciętego w kształt tulipana na łodyżkę. Ułożenie tulipanów w wazonie i wyeksponowanie ich.

5. Ćwiczenia logopedyczne- Kwiaty.

Kwiaty rosną- dziecko naśladuje rosnące kwiaty, kołyszące się na wietrze. Stopy mocno opierają o podłogę, nie poruszają nimi, nogi mają złączone, kołyszą tułowiem lekko na boki.

Kwiaty wychylają się do słońca: dziecko nie zmienia pozycji, podnosi głowę do góry, tak, jakby się opalało i na jednym wydechu mówi: „Ale ciepło, ale przyjemnie”

Wąchamy kwiaty:  Wdech nosem, wydech buzią.

6. Wykorzystanie szczypiorku z hodowli do zrobienia kanapek.

7. Ćwiczenia oddechowo – fonacyjne: (5l.)

– śpiewanie głoski o na wybraną przez siebie melodię;

– mówienie głoski o jak najdłużej, na jednym wydechu;

– mówienie, na przemian o a o a o a o a o a o a o a…